اندازه نینتندو سوییچ ۲ احتمالا با نسل قبلش متفاوت باشد ویدئویی از ربات انسان‌نمای S1 که سرعت و دقتی حیرت‌انگیز دارد رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد آیا گلکسی واچ ۷ با قابلیت نظارت بر قند خون عرضه می‌شود؟ با هوش مصنوعی گوگل مکالمه زبان انگلیسی تمرین کنید | ویژگی جدید موتور جست‌وجوی گوگل ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد
سرخط خبرها

توضیحات جدید دبیر شورای عالی فضای مجازی درباره دسترسی‌ به پلتفرم‌های خارجی و حفظ حریم خصوصی کاربران

  • کد خبر: ۲۱۲۷۸۸
  • ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۶
توضیحات جدید دبیر شورای عالی فضای مجازی درباره دسترسی‌ به پلتفرم‌های خارجی و حفظ حریم خصوصی کاربران
دبیر شورای عالی فضای مجازی درباره مصوبه اخیر این شورا اعلام کرد که دسترسی‌پذیری به پلتفرم‌های خارجی در کشور «محدود به پوسته نیست و فراتر از آن است».

به گزارش شهرآرانیوز - . محمدامین آقامیری، دبیر شورای عالی فضای مجازی در نشست خبری نمایشگاه رسانه‌های ایران، درباره نگرانی‌هایی که در بحث امنیت پوسته‌های تلگرام وجود دارد اعلام کرد که به واسطه سخت‌گیری‌هایی که وجود دارد، مشکلی برای امنیت کاربران به وجود نمی‌آید. او البته ساز و کار دقیقی برای حفظ حریم خصوصی کاربران را مطرح نکرد و صرفا به بیان سخت‌گیری‌ها در این زمینه اکتفا کرد.

محمدامین آقامیری درباره مصوبه اخیر این شورا در خصوص دسترسی به پلتفرم‌های خارجی هم توضیح داد: «مصوبه اخیر با هدف مزیت‌بخشی به زیست‌بوم سکو‌های کشور ابلاغ شده است. این سکو‌ها بخشی از زیست‌بوم اقتصاد دیجیتال هستند که در صورت فعالیت صحیح موجب توسعه می‌شوند.»

او اشاره کرد که برای فعالیت پلتفرم‌های خارجی در کشور سه روش در نظر گرفته شده است که مورد اول ارتباط تنظیم‌گران با پلتفرم‌ها است. (احتمالا به این معنا که سیاست‌گذاران ایران بتوانند در محتوای پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام اعمال نظر داشته باشند). به گفته دبیر شورای عالی فضای مجازی یکی دیگر از روش‌ها، مذاکره بخش خصوصی به عنوان واسطه با پلتفرم‌های خارجی است تا امکان حضور این پلتفرم‌ها در کشور فراهم شود. البته آقامیری به این نکته نیز اشاره کرد که فعالیت این پلتفرم‌ها «منوط به رعایت قواعد سرزمینی کشور است.»

آقامیری در مورد روش سوم نیز توضیح داد که این روش به دنبال پیاده‌سازی قوانین از مسیر ابزار‌های فنی است. او دراین باره گفت: «در این مورد بحث پوسته مطرح شده است، اما این روش بسیار فراتر بوده به پوسته محدود نمی‌شود.» او توضیح بیشتری در این رابطه نداد.

شورای عالی فضای مجازی درحالی این مصوبه را ابلاغ کرده است که تلگرام طلایی که مصداق تجربه یکی از پوسته‌های تلگرام بود، مشکلات زیادی را از نظر امنیتی برای کاربران به وجود آورد.

البته رئیس شورای عالی فضای مجازی در مورد نگرانی‌های امنیتی که با تجربه پوسته‌های تلگرام مطرح است در این نشست توضیح داد: «با وجود دستورالعمل اخیر حفاظت از داده‌های شخصی در این مورد سخت‌گیری‌های زیادی وجود دارد و حضور سکو‌ها با این روش در کشور، مشکلی از لحاظ امنیت ایجاد نخواهد کرد.»

او همچنین اشاره کرد که حریم خصوصی کاربران از موضوعات اساسی است و «تنظیم‌گران بخشی» مکلف هستند حفاظت از داده‌های مردم را به عنوان یک اصل در نظر بگیرند. او اگرچه در بحث امنیت کاربر سعی کرد تا اطمینان دهد که داده‌ها محفوظ خواهند ماند، اما توضیح بیشتری در این رابطه نداد که چنین اتفاقی چگونه خواهد افتاد.

به عقیده آقامیری، مصوبه اخیر مرکز ملی فضای مجازی هرپلتفرمی که از طریق ابزار‌های فنی در کشور حاضر می‌شود، باید قوانین کشور را رعایت کند.

شورای عالی فضای مجازی روز گذشته مصوبه‌ای را منتشر کرده بود که بر اساس آن، دسترسی به پلتفرم‌های فیلتر شده می‌تواند از طریق پوسته و نسخه‌های غیر رسمی ممکن شود. در واقع در این مصوبه، از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری برای ارائه راه‌حل در این زمینه نیز دعوت شده بود.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->